loading...
پیپ ملی / پیپ تاباک
از این به بعد با نام ‘پـيـپ مـلـی’ باما باشید

دوستان عزیزم ، لیبل "پــیــپ مــلّــی" رو درست کردیم


( از این به بعد با این نام به کارمون ادامه میدیم )

 

آی دی اینستاگرام جدیدمون : Meli_PiPe

 

برای ورود به پیج ایــــنــــجــــا کلیک کنید
اینستاگرام
Meli PiPe Admin بازدید : 349 سه شنبه 15 آبان 1397 نظرات (0)

 پیپ چیست؟

پیپ وسیله ایست مخصوص که برای کشیدن تنباکو ساخته شده است ، مثل قلیان و سیگار اجزای تشکیل دهنده پیپ : کاسه حفره دار برای قراردادن تنباکو ؛ و یک دسته چوبی که در اخر به یک دهانگیر پلاستیکی متصل می شود ؛ است. پیپ ها هم با ماشین ساخته می شود و هم دست ساز، پیپ های دست سایز ارزش بالاتری دارند . کشیدن پیپ از زمان های خیلی دور رواج داشته و اولین بار در اوایل قرن شانزدهم میلادی به وسیله سید محمد امین قوچانی از اروپا وارد ایران شد و در ایران به شکل چپق ایرانی رواج یافت .(چپق مشابه پیپ است و فقط نوع توتون آن متفاوت است) داستان و روایت دیگری نیز برای وارد شدن پیپ به ایران است که پیپ اروپایی توسط پرتقالی‌ها در سال ۹۱۳ هجری قمری وارد ایران شده و پیپ به چپق در ایران تغییر کرده است.

قسمت چوبی پیپ خوب باید از چوبی ساخته شده باید که طول عمر زیادی داشته باشد ،حداقل پنجاه ساله باشد. فقط با بالا رفتن سن چوب هست که ریشه به اندازه کافی فشرده می‌شود ، و به اندازه کافی به در برابر حرارت و مایعات ساخت شده از سوختن توتون در پیپ مقاوم می‌شود. پس هرچه چوب قدیمی تر و سن بیشتری داشته باید در برار حرارت سوختن توتون مقاوم تر است. یکی از راه های شناسایی طول عمر چول رگه های روی چوب است، این طرح های روی چوب با چشم هم قابل تشخیص است هرچه خطوط به هم نزدیک تر باشد سن چوب بیشتر است.

نتیجه تصویری برای ‪how old tree‬‏

نکته بعدی این است که شکل ظاهری پیپ تاٍثیری در کیفیت کشیدن پیپ ندارد، پیپ خمیده و یا پیپ با دسته صاف بیشتر سلیقه ای است و توجه کنید که هیچ ترکی در پیپ موجود نباشد و هوا نیز به خوبی در آن جریان پیدا کند.

آب بندی کردن پیپ و شروع استفاده از آن:

وقتی یه پیپ نو میخرید اول باید پیپ رو آب بندی کنید و بلافاصله نمی توانید از آن به خوبی استفاده کنید. آب بندی پیپ باید قبل از استفاده از پیپ نو و جدید صورت بگیره نه بعد از اون. اب بندی پیپ به این صورت است که اگر جنس پیپ چوبی است باید داخل کاسه اون لایه ای از کربن با ضخامتی حدود یک میلی متر ایجاد کنید. در بعضی از پیپ ها این لایه از همون اول توسط شرکت سازنده ایجاد شده است ولی معمولا ضخامت کمی داره و برای محافظت از پیپ شما باید یه مقداری اون رو ضخیم تر کنید.
به این دلیل که این لایه کربن اولا از سوختن دیواره پیپ شما جلوگیری می کنه و ثانیا یه مقداری از مواد مضر دود پیپ رو جذب میکنه و کمک میکنه که آتش درون کاسه پیپ خاموش نشه.

برای آب بندی پیپ قبل از شروع کشیدن مقداری آب قند درست کنید و با انگشتتون اون رو به داخل آتشگاه یا همون کاسه پیپ بمالید. بعد از اینکه خشک شد پیپ آماده کشیدنه. این کارو دو بار به فاصله چند دقیقه انجام بدین کافیه . میتونید هم به جای قند از عسل  نیز استفاده کنید ولی دقت کنید مقدار عسل زیاد نباشد.

روش های دیگر آب بندی هم وجود داره اینکه در حین کشیدن پیپ صورت می گیرد؛ به این صورت که پیپ را به صورت تدریجی پر می کنید و می کشید تا لایه کربن به تدریج در پیپ ایجاد بشود. ایتدا برای بار اول یک سوم پیپ به تعداد دو یا سه دفعه پر میشه و کشیده میشه، بار دوم نصف یا دو سوم پیپ، و در نهایت تمام پیپ.
این روش کمی مشکل و فنی است و برای افراد مبتدی که تازه کشیدن پیپ را آغاز کردن خیلی مناسب نیست همچنین اب بندی پیپ به این روش چند روز طول میکشه و صبر زیادی می خواد. چون اگر در طول روز به دفعات زیاد از پیپ استفاده کنید ممکنه پیپ شما آسیب ببیند و دیواره پیپ خراب بشود .نکته مهم این روش این است که برای پر کردن مجدد پیپ باید اجازه بدین که کاملا سرد بشود. اما لایه کربن ایجاد شده در این روش چون به تدریج ایجاد شده، بسیار مرغوب تر هست. 

استفاده از پیپ چند بار در روز؟؟

این سوالی است که ممکن است خیلی از شما دوستان داشته باشید از یک پیپ می توان در طول روز چند بار استفاده کرد؟

اگر شما محصولی از یک کمپانی معروف و یک پیپ اورجینال خریداری کرده اید توجه داشته باشید که آنها قابلیت استفاده حداکثر 15 الی 20 بار در هفته را دارند .تقریبا بصورت میانگین روزی دوبار! البته مطمئنا اگر در یک روز حتی 5 بار نیز استفاده کنید ضرری به پیپ شما نخواهد رسید و پیپ شما خراب نمی شود ولی دود آن به دلیل خیس شدن آتشگاه  پیپ ارزشی ندارد  و معمولا طعمی تلخ را تجربه خواهید کرد، به همین دلیل کسانی که از پیپ استفاده می کنند معمولا چند پیپ دارند.

پس اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به صورت مداوم روزی چهار بار یا بیشتر از پیپ خود استفاده میکنید و پیپ میکشید، حتما چند پیپ با کیفیت مقبول و از برندهای معتبر تهیه کنید.

شروع استفاده از پیپ:

کشیدن پیپ نسبت به سیگار کشیدن و دیگر وسایل اسموک نیاز به وسایل و ابزار و تکنیک های خاصی دارد و بسیاری از این تکنیک ها نیاز به آموزش دارد و بدون دانستن این تکنیک ها قادر به استفاده از پیپ نیستید. علاوه بر نیاز به وجود پیپ به کبریت مخصوص و یا فندک مخصوص (که مستقیما روی اتشگاه قرار گیرد و دهانه پیپ را نسوزاند) ,کیف مخصوص پیپ برای نگهداری و حفاظت بهتر از پیپ و پیپ پاک کن برای پاک کردن محفظه پیپ و جلوگیری از گرفتگی پیپ و ابزار پیپ برای پر و خالی کردن پیپ نیاز دارد.

قبل از شروع به استفاده از پیپ باید توتون تهیه کنید: توتون در برند های مختلف و بسته بندی های در بازار موجود است ، نکته مهم در نگهداری توتون پیپ این است که خشک نشود و برای اینکه خشک نشود باید در یک محفظه ی بسته مثل قوطی فلزی یا شیشه ای درب دار نگهداری شود. البته بیشتر کیف های اورجینال پیپ داخلشون جایی برای نگهداری توتون نیز دارند و همچنین کیف های جداگانه در بازار و همچنین فروشگاه زیباباکس موجود است که داخل آن با پارچه ای مخصوص روکش شده تا هوا به داخل آن نفوذ نکند. سعی کنید توتون با رایحه ی خوبی تهیه کنید تا برای اطرافیانتان لذت بخش باشد.

پر کردن پیپ سه مرحله دارد به اینصورت که پیپ را با توتون پر می کنید به طوری که کمی بیرون بماند سپس آن را با استفاده از کوبه پیپ که معمولا در ابزار پیپ هست به آرامی می کوبید دوباره پیپ را پر کنید و باز کمی محکم تر توتون را بکوبید یک بار دیگر پیپ را پر کنید و محکمتر بکوبید  بعد از انجام این سه مرحله پیپ شما از توتون پر شده و آماده روشن کردن می باشد .

روشن کردن پیپ:

روشن کردن پیپ هم مثل پر کردن سه مرحله دارد ، دو شعله اول یا دو آتش اول که توتون میگیرد نقش مهمی در خوب روشن شدن و خوب روشن ماندن پیپ شما دارند ، از کبریت و یا فندک مخصوص پیپ استفاده کنید چون فندک معمولی به احتمال زیاد لبه پیپ شما را خواهد سوزاند و به پیپ شما آسیب می رساند . فندک پیپ شعله بر خلاف فندک معمولی شعله منحنی دارد .شعله را به آرامی و فاصله کم بالای توتون نگه دارید همزمان پک می زنید وقتی توتونهای بالایی شروع به سوختن کردن و بالا آمدند شعله را کنارببرید سپس توتون را به آرامی بکوبید و یکبار دیگر این عمل را انجام دهید ، در آخر شعله را به آرامی دور پیپ حرکت دهید تا همه سطح  توتون را روشن کند و هم زمان آرام پک بزنید ، پیپ شما آماده است .

نکات مهم:

1.پیپ مثل قلیان و سیگار نیست اگر با شدت زیادی به اصطلاح کام بگیرید توتون با حرارت بالا می سوزد و طعم بدی میگیرید و همچنین پیپ میسوزد.
2.دود پیپ را وارد ریه خود نکنید و فقط آن را در دهان نگه دارید. اینکار باعث اسیب رساندن به ریه های شما شده و ضررات جبران ناپذیری دارد.

انواع پیپ:

پیپ ها با توجه به نوع استفاده آنها، استایل در دست قرار گرفتن، جنس چوب و همچنین توتون مورد استفاده تقسیم بندی می شوند: از آنجایی که پیپ کشیدن احتیاج به مهارت دارد و این مهارت با کسب تجربه کسب می شود، اکثر خریداران پیپ بعد از مدت زمانی استفاده از یک پیپ به فکر خرید یک پیپ نو،می افتند . پیپ ها از لحاظ ظاهر به دو دسته تقسیم می شوند:

1.پیپ های صاف یا تخت:

پیپ های صاف بیشتر برای اشخاصی توصیه می شود که دوست دارند هنگام استفاده از پیپ آن را در دست خود جابجا کرده و یا اصطلاحا با آن بازی کنند

2. پیپ های کج یا منحنی:

پیپ های کج یا به اصطلاح منحنی برای کسانی مناسب است که معمولا هنگام استفاده از پیپ در حال کارکردن و یا مطالعه هستند. به دلیل کج بودن این نوع پیپ ها دود وارد چشم نمی شود و با چشم فاصله دارد و افراد می توانند در حین استفاده از پیپ به فعالیت دیگری هم بپردازند.

جنس چوب مورد استفاده در پیپ ها هم بسیار مهم تر از شکل ظاهری پیپ است. انواع مختلفی از چوب برای ساخت پیپ استفاده می گردد. از نسترن وحشی گرفته تا عناب ها و.... . البته نوع چوب فقط یک طرف این قضیه را تشکیل می دهد. محل استفاده از کدام قسمت چوب هم بسیار مهم است.  پیپ ساخته شده از قسمت های پایینی ریشه کیفیت بالاتری نسبت به چوب بالای و میانی دارد. شما اگر که ریشه درخت را در آتش بیندازید و بسوزانید حتما متوجه خواهید شد که چند برابر قسمت های میانی درخت و شاخه ها حرارات داده و دیرتر می سوزد. چوب هایی مانند رز که از تراکم و سختی بیشتر نسبت به مدل های دیگر مانند عناب برخوردار است. خیلی سریع خنک شده و احتیاجی به کربنیزه کردن ندارند در حالی که پیپ هایی از جنس عناب با توجه به داشتن منافذ بیشتر دود را زودتر از خود خارج میکنند. هر نوع چوبی مزایا و معایب خودش را دارد.

 انواع پیپ ها از لحاظ جنس :

1- پیپ های چوبی یا بریر:

اولین چیزی که هر شخص از پیپ در ذهن خود دارد یک وسیله چوبی ایت که از چوب ساخته شده است. پیپ های چوبی بیشترین نوع پیپ را تشکیل می دهد ، چوب استفاده شده برای ساخت پیپ هم انوع مختلفی دارد و هر گدام معایب و مزایای متفاوتی دارند.

نتیجه تصویری برای پیپ چوبی

برای مشاهده پیپ های چوبی در وبسایت زیباباکس کلیک کنید

2- پیپ های آهنی یا متال:

این پیپ ها دارای لوله آهنی برای هدایت دود و معمولا محفظه چوبی برای ریختن اتش توتون هستند. از آنجایی که درجه حرارت آهن بسیار بالا می رود و ممکن است ازاد دهنده باشد، استفاده از این پیپ در مناطق کوهستانی و خنک و اماکنی که سرد هستند را توصیه می شود نه مناطق گرم. دقیقا به همین دلیل اکثر محفظه های توتون این مدل پیپ ها به صورت داره تراشیده می شوند و توتون در آنها به سرعت می سوزد. اگر که این پیپ را در مناطق گرم و یا زیر آفتاب استفاده کنید  ممکن است بسیار ناراحت کننده باشد.

برای مشاهده پیپ آهنی فالکون کلیک کنید

3- پیپ مرشام:

این پیپ ها از جنس سنگ مرشام ساخته شده اند و پیپ بسیار خاصی است، خاصیت این پیپ جذب رطوبت بوده و هنگام استفاده، رطوبت خود را به توتون می دهد. برای هر بار استفاده کردن این پیپ باید حداقل 2 ساعت از آخرین استفاده گذشته باشد ( به دلیل جذب مجدد رطوبت). این پیپ یک پیپ بسیار خاص بوده و درصورتی که حداقل 3 یا 4 پیپ ندارید و تجربه استفاده از پیپ را، خرید آن به شما توصیه نمی گردد.

4- پیپ ذرت یا کورن:

این پیپ از دانه ای ذرت ساخته می شود و پیپ مورد علاقه آقای مارک تواین بوده است. در کارتون پاپای هم شخصیت اصلی کارتون از کون کاب استفاده می کند. بزرگترین تولید کننده این پیپ شرکت میسوری در آمریکاست. پیپ کپرن یک پیپ جالب است.

نتیجه تصویری برای پیپ کورن

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
خرید و سفارش پیپ های دست ساز +ادوات وابسته با بهترین کیفیت و مطمئن و امن ؛ [ ارسال پستی به سراسر ایران ] •||/+\||• مرجع اطلاعات درباره دنیای پیپ و توتون و اسموک کردن و مطالب و مقالات کامل.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    توتون مورد علاقه شما چیست ؟!
    پیوندهای روزانه
    Transelate
    آمار سایت
  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 131
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 789
  • بازدید ماه : 2,229
  • بازدید سال : 13,941
  • بازدید کلی : 110,861
  • تماس با ما..!


    تماس با ما